لنس پاشش یکی از کاربردی‌ترین قطعات مورد استفاده در صنایع مختلف است؛ این لنس‌ها از کارواش گرفته تا کارخانجات سیمان و صنعت پتروشیمی نیازهای مختلفی را برطرف می‌کنند. در این جا قصد داریم اسپری لنس و انواع آن را بررسی کنیم.

لنس پاشش چیست؟

لنس پاشش شامل یک نازل اسپری است و می‌تواند برای پاشیدن یک سیال یا چند سیال در یک ظرف، لوله، مجرا یا برج استفاده شود. اسپری لنس‌ها (لنس پاششی) زمانی ایده آل هستند که کنترل دقیق‌تری از الگوی پاشش، اندازه قطرات یا سرعت جریان برای پاشش در یک جریان فرآیند مورد نیاز باشد.

این لنس‌ها ممکن است در صنعت فولاد، سیمان، نفت، گاز و پتروشیمی، شست و شوی صنعتی، کارواش و … کاربرد داشته باشند؛ از این رو با توجه به این که قصد انجام چه کاری با آن را دارید و چه نیازی را از شما برطرف می‌کند، نوع آن متفاوت است.

گروه صنعتی اسپاد فلو (شرکت مهندسی تکان صنعت سپاهان) آماده است با بهره گیری از تجربه‌ ی چندین ساله و تخصص در زمینه‌ی نازل های صنعتی و افشانک ها و تیم حرفه‌ای محققین و مهندسان خود، انواع لنس پاشش مورد نیاز صنایع و کارخانجات را تولید و تأمین نموده و سیستم پاشش مناسب خط نورد انها را طراحی و اجرا بنماید.

111111111111

انواع لنس پاشش

اسپری لنس انواع مختلفی دارد که هر یک کاربردها و عملکرد به خصوصی دارند. در ادامه به معرفی انواع لنس پاششی می‌پردازیم:

  • لنس های پاشش تمیز کننده مخزن:

این نوع لنس شامل لوله و فلنج بوده و به صورت ثابت یا جمع شونده تولید می‌شوند. از این گونه لنس ها جهت شست و شوی دیواره مخازن حاوی سیالات مختلف استفاده میشود.

  • لنس پاشش تزریقی:

این نوع لنس به صورت کشویی بوده و دارای اسپری نازل تمیزه کننده به صورت تک سیال یا دو سیال است. کاربرد عمده این نوع اسپری لنس، برای پاشش دقیق سیال در یک لوله یا مجرا است.

  • لنس جمع شونده:

در این نوع لنس، نازل‌ها را می‌توان بدون ایجاد اختلال در روند کار، بررسی و سرویس کرد. قطعات این لنس عبارت‌اند از: شیر جداسازی، شیر تخلیه و مکانیزم جمع شونده.

111

اسپری لنس‌ پاشش و تزریق

از اسپری لنس و تزریق کننده ها برای تزریق مایع یا گاز به جریان فرآیند برای ایجاد شرایط پایدار برای عملکرد ایمن و کارآمد اجزای کارخانه استفاده می‌شود. که شامل کویل‌ها، تزریق کننده‌ها و لنس پاششی هستند.

سیستم‌های لنس پاششی خودکار می‌تواند به عنوان یک واحد مستقل عمل کند و با سیستم‌های کنترل مرکزی کارخانه، برای نظارت و کنترل از راه دور بررسی شوند. تولید کننده می‌تواند با کمک مهندسی فرآیند و انتخاب نازل تا پیاده سازی سیستم اسپری لنس خودکار، متناسب با نیاز مشتری شخصی سازی شود.

گروه صنعتی اسپاد فلو قادر است انواع لنس پاشش و اسپری لنس مورد نیاز کارفرمایان و صاحبان واحدهای صنعتی و کارخانجات مختلف مانند سیمان، پتروشیمی، کارخانه فولاد و… را تولید و تأمین و تا مرحله‌ی طراحی سیستم های پاشش آن‌ها را همراهی نماید.

22222

ویژگی‌ها و مزایای لنس پاششی تمیزکاری مخزن

نازل لنس‌ پاشش، در دو نوع ثابت و گردان ساخته می‌شوند و بسته به صنعتی که در آن از اسپری لنس استفاده شود از نوع خودکار یا تحت نظارت اپراتور آن‌ها استفاده می‌شود. در کارخانه‌ها و صنایع فولاد و پتروشیمی اغلب از نوع خودکار دستگاه‌های لنس پاشش به کار برده می‌شوند که تحت کنترل از راه دور یا کنترل مرکزی فعالیت می‌کنند.

مزایای لنس های پاششی جمع شونده

لنس‌های جمع شونده به شما این امکان را می‌دهند که نازل را خارج کنید، آن را ایزوله کنید و بدون اینکه فرآیند را متوقف کنید، آن را به طور کامل برای سرویس، جدا کنید.

زمانی که نازل را بررسی یا تمیز می‌کنید، آن را مجددا به لنس متصل کنید، شیر جداسازی را باز کرده و سپس مجددا در فرایند پاشش استفاده کنید.

چنین ویژگی‌هایی اغلب برای تاسیسات پتروشیمی که در آن قطع فرآیند پرهزینه است، حیاتی هستند. به عنوان مثال، امکان برداشتن نازل برای جایگزینی در حالی که فرآیند تولید نفت در حال اجرا است، صرفه جویی فوق العاده‌ای در هزینه‌ها دارد.

جنس لنس پاششی

لنس‌ها در جنس های مختلفی برای مطابقت با نیازها و کاربردهای خاص موجود هستند. ساختار لنس پاششی اغلب باید از جنس فولاد ضد زنگ قوی با کیفیت بالا باشد تا از عملکرد بهینه آن اطمینان داشته باشیم.

اکثر لنس‌های باکیفیت از فولاد ضد زنگ استاندارد (316/316L) ساخته می‌شوند، اما بسته به نیاز می‌توانند از مواد شیمیایی و مقاوم در برابر دمای بالا نیز ساخته شوند. به عنوان مثال ممکن است از فولاد گالوانیزه، برنج، شیلنگ، لاستیک و … در تولید آنها استفاده شود.

برای سفارش و خرید انواع لنس پاشش و اسپری لنس با متخصص های ما در گروه صنعتی اسپاد فلو در ارتباط باشید.